• 10/11/2024 12:40 pm

PARTIDUL SOCIALIST ROMÂN

Membru fondator al Alianței Politice ROMÂNIA SOCIALISTĂ

COMUNICAT DE PRESĂ

Bypas-admin

oct. 30, 2024

Ministerul Apărării Naționale a propus proiectul de lege ,,privind desfășurarea pe timp de pace a misiunilor și operațiilor militare pe teritoriul statului român,, pe scurt LEGEA RĂZBOIULUI PE TIMP DE PACE, a cărui dezbatere s-a desfășurat în data de 21.10.2024 cu participarea societății civile, dar și a reprezentantului Alianței politice ROMÂNIA SOCIALISTĂ, fiind singura organizație politică prezentă. Proiectul este în faza de TRANSPARENŢĂ DECIZIONALĂ.

          Cum MAPN nu a respectat întru totul procesul de transparență decizională neaducând în fața opiniei publice acest proiect prin mijlocirea mass-mediei, vă facem noi cunoscut acest lucru deoarece de departe proiectul propus de MAPN este cel mai nociv proiect pe care Guvernul prin MAPN dorește să îl „legalizeze”: controlul și supravegherea PE TIMP DE PACE, dar și transferul de comandă unor armate/organizații străine.

          Considerăm că importanța fiecărui articol din proiectul propus trebuie să fie cunoscut de către cetățeni fiind vorba de (ne)respectarea drepturilor constituționale, dar și a celor naturale a fiecaruia dintre noi.

          Cu această ocazie reiterăm punctele noastre de vedere și anume:

          1. Retragerea imediată a proiectului și eventual reluarea discuțiilor DUPĂ alegerile parlamentare;

          2. Organizarea unui referendum național privind intrarea României în război;

          3. Construcția unei poziții de neutralitate a României prin renegocierea tratatelor care ne împing în război.

          Prin urmare vă rugăm:

          – să parcurgeți întreaga înregistrare a dezbaterii publice pentru a va edifica pe deplin asupra intențiilor MAPN înregistrat la fața locului: https://www.facebook.com/share/v/3uQrbcGDsqeRNmTC;

          – să citiți proiectul de lege aflat pe pagina oficială a MAPN: https://sg.mapn.ro/transparenta;

          – să aduceți proiectul la cunoștința publicului prin mijloacele dumneavoastră specifice.

Chestiuni specifice privind proiectul:

          Explicațiile invocate în Expunerea de motive oglindesc un lucru înspăimântător: dorința unora de a subjuga definitiv voința poporului chiar si atunci când este pace. Și asta prin mijlocirea Armatei Române!

          Posibilitatea ca acest control să fie instituit politic prin Armata Română este foarte mare, forțe politice încercând legalizarea unor pârghii ce pot duce la pierderea libertăților cetățenești. Aceste drepturi inalienabile nu pot face subiectul unor interdicții, de nici un fel și mai cu seamă când doriți transferul de autoritate către armate străine.

          Acest proiect de lege ar fi de râs dacă nu ar avea implicații majore asupra populației, dar și al coeziunii teritoriului țării, implicații pe care poporul nu le acceptă.

NU DORIM SĂ DEVENIM O NOUĂ GAZA, PALESTINA SAU UCRAINA!

          Să nu uităm că art.1 pct. 3 al Constituției noastre ne arată că suntem un stat social în care ,,demnitatea omului, drepturile și libertățile cetățenilor, libera dezvoltare a personalității umane, dreptatea și pluralismul politic reprezintă valori supreme,, iar angajații și demnitarii statului român sunt OBLIGAȚI să respecte acest lucru.

          Revenind la proiectul în sine remarcăm acuratețea explicațiilor articolelor 2 și 3, din acest proiect de lege, acestea sunt foarte explicite în ceea ce doriți să legalizați și deci nu există nici un dubiu asupra INTENȚIILOR celor care au inițiat acest proiect.

          Art 3 lit. b din legea propusă stipulează printre altele că: „misiunile și operațiile militare se execută cu participarea exclusivă a forţelor Armatei României și/sau cu participarea forţelor armate străine mergând până la respectarea înțelegerii tehnice încheiate cu forțele armate străine.”

          Mai pe înțelesul tuturor, prin binecuvântarea Armatei Române, pe teritoriul României pot activa armate străine care să aibă, conform art.3 lit. (a), inclusiv „acțiuni de supraveghere în spațiul terestru, aerian, naval, cibernetic și cosmic, respectiv mediul electromagnetic și informațional”. Ceea ce ne duce la suspiciunea folosirii celebrei arme militare TEHNOLOGIA 5G implicit DIGITALIZAREA în verderea supravegherii populației (art. 3 alin. a) pe întreg teritoriul României fără a avea acceptul acestora, astfel încât, în accepțiunea noastră se încalcă flagrant:

          – punctul G al Declarației Organizației Națiunilor Unite privind drepturile popoarelor indigene (UNDRIP), prin care se recunosc ,,drepturile colective și individuale ale popoarelor indigene, în special dreptul la pământurile, bunurile, resursele naturale, teritoriile, cultura, identitatea și limba lor, la locuri de muncă, la sănătate și la educație și dreptul de a hotărî în mod liber în ceea ce privește statutul lor politic și dezvoltarea economică,,;

          – Rezoluţia Parlamentului European din 3 iulie 2018 referitoare la încălcarea drepturilor popoarelor indigene în lume, inclusiv acapararea de terenuri (2017/2206(INI)-P8_TA(2018)0279

          Articolul 4. Prin faptul că proiectele MAPN au fost asumate POLITIC (deci nu prin consultarea/informarea populației) de către președintele României, care ne anunța cu nonșalanță schimbarea fundamentala a societății din temelii cu și prin folosirea tehnologiei 5G, susținem că Art. 4 prin care, în fapt, i se dă putere unică de decizie președintelui țării, privitor la PACE sau RĂZBOI, respectiv de viață și moarte asupra românilor,  acesta deținând și funcția de comandant suprem al armatei conform Constituției României, este o gravă eroare care se poate încadra foarte ușor la ÎNALTĂ TRĂDARE DE ȚARĂ sau chiar posibil GENOCID.

          Articolul 5 este ambiguu deoarece nu se precizează care sunt „autoritățile competente” care elaborează documentele de planificare și conducere, chestiune extrem de importantă dacă se dorește transparența decizională.

          Articolul 6. În înțelegerea acestui articol trebuie ținut seamă de Art.3 alin a) și b). Prin urmare se spune destul de ambiguu că PE TIMP DE PACE ARMATA ESTE LIBERĂ SĂ FOLOSEASCĂ „ARMAMENTUL, MUNIȚIILE ȘI DISPOZITIVELE MILITARE” având ca primă regulă de angajare POLITICUL. Deci, PACEA ȘI RĂZBOIUL STĂ ÎN PIXUL UNEI SINGURE PERSOANE,  PREȘEDINTELE ȚĂRII.

Prin acest articol considerăm că se ELUDEAZĂ Art. 92 din Constituția României, retrăgându-i-se Parlamentului funcția constituțională.

          Articolul 7 aliniatul (2) privind transferul de autoritate, în circumstanțele politice în care ne aflăm este inadmisibil, iar Articolul 8 este chiar hilar. Poate cineva crede  că în această situație va mai cuantifica cineva amprenta de carbon urmare a eventualelor bombardamente sau acțiunilor enumerate în articolul 6? Să credem că armatele străine în cazul transferului de autoritate vor proteja habitatele și rezervațiile noastre? Îi veți trimite lui Putin o hartă cu aceste rezervații ca nu cumva să fie vizate?

          În cazul Articolului 9 alin.(2) observăm că se dorește legiferarea și plata armatelor străine de la bugetul de stat adică de la contribuabilii români. Ceea ce este profund neloial față de populația țării.

          În concluzie, ROMÂNIA SOCIALISTĂ se pronunță foarte clar împotriva acestui proiect de lege.

28.10.2024

ROMÂNIA SOCIALISTĂ



Adresa de email nu va fi divulgată nimănui, niciodată. O vom folosi numai pentru a vă transmite comunicate oficiale ale partidului și alte informații de interes pentru membrii și simpatizanții noștri.