Acasă > Confidentialitate si cookie-uri

Confidentialitate si cookie-uri

Aceasta politica de confidentialitate vizeaza utilizarea site-ului www.pasro.ro al carui detinator este Partidul Socialist Român, denumit in continuare PSR.

Politica de confidentialitate este redactata in concordanta cu prevederile Legii nr. 677/2001, pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.

PSR respecta confidentialitatea informatiilor preluate de la utilizatorii site-ului www.pasro.ro. Pentru orice intrebari sau nelamuriri legate de acest document va rugam sa ne scrieti la informatii@pasro.ro

Scopul acestui acord de confidentialitate este acela de a va asigura de preocuparea noastra pentru confidentialitatea dvs. in internet, iar consecintele acestui acord se intind asupra tuturor informatiilor colectate de PSR de la utilizatorii sai. Clauze aditionale la acest acord, daca exista astfel de clauze, va pot fi de asemenea oferite spre parcurgere inaintea subscrierii la alte servicii particulare care pot fi dezvoltate in timp.

Ce informatii sunt colectate?
PSR colecteaza informatii de la utilizatorii sai astfel – direct de la utilizator si  din rapoartele traficului inregistrat de serverele care gazduieste siteurile PSR si prin instrumente de tip analytics.

Informatiile furnizate direct de utilizator sunt reprezentate de acele informatii pe care le solicitam in momentul in care va abonati la newsletter sau alte servicii furnizate de PSR prin intermediul acestui site ( Ex: completarea si trimiterea cererii de aderare etc ). Pentru completarea formularului cererii de aderare va putem solicita  numele dvs., adresa de e-mail si va putem cere alte informatii personale ( adresa postala, numarul de telefon mobil etc) dupa caz.

Informatii de trafic: atunci cand vizitati un site web, anumite informatii despre dvs. sunt dezvaluite cum ar fi: adresa IP, ora vizitei dvs., locul de unde ati intrat in siteurile noastre. PSR , ca si alti operatori, inregistreaza aceasta informatie.

Este bine sa stiti si sa retineti ca in mediul online, anumite canale prezinta un risc crescut de incalcare a intimitatii online. Trebuie sa aveti grija ca in momentul dezvaluirii in mod voluntar a anumitor informatii personale in medii precum forumurile online, furnizori de e-mail, programul de FTP, grupurile de discutii, serviciile de chat, aceste informatii dezvaluite de dvs. pot fi usor colectate si folosite de persoane neautorizate.

Desi PSR face tot posibilul sa protejeze informatiile dvs. personale, PSR nu va poate asigura sau garanta securitatea oricarui tip de informatie pe care il transmiteti, in special intr-un mediu inadecvat, precum cele mentionate anterior. Aceasta furnizare de date se face pe propriul dvs. risc. De asemenea sunteti unicul responsabil pentru mentinerea secretului informatiilor (parole, nume de utilizator, etc), legate de conturile pe care le-ati creat si le utilizati pentru accesarea de continut exclusiv.

Cum si cand sunt folosite informatiile?
PSR foloseste informatiile colectate de la dvs. in mai multe feluri:
– Informatii furnizate direct: aceste informatii sunt folosite doar in scopul furnizarii directe de servicii si informatii – precum newslettere, formularul de aderare etc si pentru verificarea identitatii dvs.;
– Informatii colectate din rapoarte de trafic: acest tip de informatii ne ajuta sa identificam care sectiuni ale siteului nostru sunt sectiuni de interes pentru utilizatori si membri. PSR colecteaza de asemenea adresele IP ale utilizatorilor sai in scopul administrarii sigure a sistemului informatic, in scopul evitarii activitatilor infractionale.

Cum protejam informatiile colectate de la dvs.?
Pastrarea confidentialitatii si protectia informatiilor colectate de la dvs. sunt foarte importante pentru noi. PAS nu va oferi informatiile colectate unor terti fara consimtmantul dvs. expres si prealabil. Orice statistica privind traficul utilizatorilor nostri, pe care am putea sa o oferim, in cazuri exceptionale, catre siteuri partenere sau alti prestatori de servicii, este furnizata doar ca ansamblu de date si nu include nici o informatie identificabila personal despre nici un utilizator individual.

Accesul dvs. la anumite servicii si informatii din cadrul siteului este protejat de o parola. Va recomandam sa nu dezvaluiti nimanui aceasta parola. PSR nu va va cere niciodata parola conturilor dvs in mesaje sau telefoane nesolicitate asadar nu dezvaluiti aceasta parola persoanelor care va cer acest lucru. Mai mult, daca este posibil, va recomandam sa va delogati dupa fiecare sesiune de navigare in contul personal pe site-ul PSR . De asemenea, este recomandabil sa inchideti fereastra browserului in care ati lucrat, la sfarsitul navigarii dvs. in siteul sau serviciile furnizate de PSR.

Aceste recomandari sunt menite sa minimizeze riscul accesului persoanelor neautorizate la informatiile dvs. personale sau la corespondenta dvs. – in special atunci cand lucrati intr-o retea de computere aflata intr-un loc public. (aeroporturi, cafenele, alte locuri cu public wifi). Din pacate, nici o transmisie de date prin intemediul internetului nu poate fi garantata a fi 100% sigura. In consecinta, in ciuda eforturilor noastre de a va proteja informatia personala, PSR nu poate asigura sau garanta securitatea informatiilor transmise de dvs. catre noi, catre si de la serviciile noastre online sau produsele noastre. Va avertizam asadar ca orice informatie trimisa catre noi se va face pe propriu dvs. risc. In momentul in care noi primim informatiile transmise de dvs. insa, va garantam ca vom depune toate eforturile pentru a asigura securitatea acestora in sistemele noastre, conform standardelor de securitate impuse de legislatia romana in vigoare.

Accesul la informatiile colectate de la dvs.
Prin exceptie de la cazurile expuse mai sus, PAS nu va dezvalui nici un fel de informatie identificabila personal despre utilizatorii sai catre terte parti fara a primi mai intai consimtamantul expres al utilizatorilor in aceasta privinta. In acelasi timp insa, PAS poate dezvalui informatii identificabile personal atunci cand legea prevede expres acest lucru sau cand acest lucru este necesar pentru protejarea drepturilor si intereselor PAS.

In concluzie, atunci cand accesati siteul PAS si sunteti rugat sa ne dezvaluiti informatii despre dvs., veti dezvalui aceste informatii doar catre PAS. In cazul exceptional in care, este posibil sa dezvoltam un alt serviciu furnizat in parteneriat cu un alt site, veti fi informat in mod clar asupra acestui lucru. Daca nu doriti ca in acel caz, datele dvs. sa fie partajate, puteti proceda in consecinta prin a nu permite transferul datelor prin neutilizarea acelui serviciu particular. In cazul in care vreodata vom colabora cu un alt furnizor pentru alte servicii si in acest parteneriat vi se vor solicita date personale, este bine sa stiti ca funizorii serviciului in parteneriat pot avea practici separate de confidentialitate si de colectare a datelor. PAS nu are nici un fel de control si nu poate garanta asupra tuturor aspectelor juridice pe care le implica folosirea acestor practici independente de confidentialitate.

Pentru orice sugestii sau comentarii privind PAS sau privind politica noastra de confidentialitate, va rugam sa ne contactati la informatii@pasro.ro

Cookie-uri

Acest website foloseste cookie-uri (atat proprii cat si de la terti) pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. In ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joaca un rol important in facilitarea accesului si livrarii multiplelor servicii de care utilizatorul se bucura pe internet, cum ar fi:

  • Personalizarea anumitor setari precum: limba in care este vizualizat un site, moneda in care se exprima anumite preturi sau tarife, pastrarea optiunilor pentru diverse produse (masuri, alte detalii etc) in cosul de cumparaturi (si memorarea acestor optiuni) – generandu-se astfel flexibilitatea “cosului de cumparaturi” (accesarea preferintelor vechi prin accesarea butonului ‘’inainte’’ si “inapoi’’)
  • Cookie-urile ofera detinatorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de catre utilizatori, astfel incat sa le poata face si mai eficiente si mai accesibile pentru utilizatori.
  • Permit aplicatiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri sa fie incluse intr-un anumit site pentru a crea o experienta de navigare mai valoroasa, mai utila si mai placuta;
  • Imbunatatesc eficienta publicitatii online.

 

Spre informarea dumneavoastra:

EXTRAS din Legea nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date (publicata in Monitorul Oficial nr. 790 din 12 decembrie 2001); modificata si completata prin Legea nr. 102/2005 din 3 mai 2005 (M.Of., Partea I nr. 391 din 09.05.2005)
Capitolul IV
Drepturile persoanei vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal
Informarea persoanei vizat
Art. 12.
(1) In cazul in care datele cu caracter personal sunt obtinute direct de la persoana vizata, operatorul este obligat sa furnizeze persoanei vizate cel putin urmatoarele informatii, cu exceptia cazului in care aceasta persoana poseda deja informatiile respective:
a) identitatea operatorului si a reprezentantului acestuia, daca este cazul;
b) scopul in care se face prelucrarea datelor;
c) informatii suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; daca furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie si consecintele refuzului de a le furniza; existenta drepturilor prevazute de prezenta lege pentru persoana vizata, in special a dreptului de acces, de interventie asupra datelor si de opozitie, precum si conditiile in care pot fi exercitate;
d) orice alte informatii a caror furnizare este impusa prin dispozitie a autoritatii de supraveghere, tinand seama de specificul prelucrarii.
(2) In cazul in care datele nu sunt obtinute direct de la persoana vizata, operatorul este obligat ca, in momentul colectarii datelor sau, daca se intentioneaza dezvaluirea acestora catre terti, cel mai tarziu pana in momentul primei dezvaluiri, sa furnizeze persoanei vizate cel putin urmatoarele informatii, cu exceptia cazului in care persoana vizata poseda deja informatiile respective:
a) identitatea operatorului si a reprezentantului acestuia, daca este cazul;
b) scopul in care se face prelucrarea datelor;
c) informatii suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenta drepturilor prevazute de prezenta lege pentru persoana vizata, in special a dreptului de acces, de interventie asupra datelor si de opozitie, precum si conditiile in care pot fi exercitate;
d) orice alte informatii a caror furnizare este impusa prin dispozitie a autoritatii de supraveghere, tinand seama de specificul prelucrarii.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplica atunci cand prelucrarea datelor se efectueaza exclusiv in scopuri jurnalistice, literare sau artistice, daca aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.
(4) Prevederile alin. (2) nu se aplica in cazul in care prelucrarea datelor se face in scopuri statistice, de cercetare istorica sau stiintifica, ori in orice alte situatii in care furnizarea unor asemenea informatii se dovedeste imposibila sau ar implica un efort disproportionat fata de interesul legitim care ar putea fi lezat, precum si in situatiile in care inregistrarea sau dezvaluirea datelor este expres prevazuta de lege.
Dreptul de acces la date
Art. 13.
(1) Orice persoana vizata are dreptul de a obtine de la operator, la cerere si in mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului ca datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta. Operatorul este obligat, in situatia in care prelucreaza date cu caracter personal care privesc solicitantul, sa comunice acestuia, impreuna cu confirmarea, cel putin urmatoarele:
a) informatii referitoare la scopurile prelucrarii, categoriile de date avute in vedere si destinatarii sau categoriile de destinatari carora le sunt dezvaluite datele;
b) comunicarea intr-o forma inteligibila a datelor care fac obiectul prelucrarii, precum si a oricarei informatii disponibile cu privire la originea datelor;
c) informatii asupra principiilor de functionare a mecanismului prin care se efectueaza orice prelucrare automata a datelor care vizeaza persoana respectiva;
d) informatii privind existenta dreptului de interventie asupra datelor si a dreptului de opozitie, precum si conditiile in care pot fi exercitate;
e) informatii asupra posibilitatii de a consulta registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal, prevazut la art. 24, de a inainta plangere catre autoritatea de supraveghere, precum si de a se adresa instantei pentru atacarea deciziilor operatorului, in conformitate cu dispozitiile prezentei legi.
(2) Persoana vizata poate solicita de la operator informatiile prevazute la alin. (1), printr-o cerere intocmita in forma scrisa, datata si semnata. In cerere solicitantul poate arata daca doreste ca informatiile sa ii fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi si de posta electronica, sau printr-un serviciu de corespondenta care sa asigure ca predarea i se va face numai personal.
(3) Operatorul este obligat sa comunice informatiile solicitate, in termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei optiuni a solicitantului exprimate potrivit alin. (2).
(4) In cazul datelor cu caracter personal legate de starea de sanatate, cererea prevazuta la alin. (2) poate fi introdusa de persoana vizata fie direct, fie prin intermediul unui cadru medical care va indica in cerere persoana in numele careia este introdusa. La cererea operatorului sau a persoanei vizate comunicarea prevazuta la alin. (3) poate fi facuta prin intermediul unui cadru medical desemnat de persoana vizata.
(5) In cazul in care datele cu caracter personal legate de starea de sanatate sunt prelucrate in scop de cercetare stiintifica, daca nu exista, cel putin aparent, riscul de a se aduce atingere drepturilor persoanei vizate si daca datele nu sunt utilizate pentru a lua decizii sau masuri fata de o anumita persoana, comunicarea prevazuta la alin. (3) se poate face si intr-un termen mai mare decat cel prevazut la acel alineat, in masura in care aceasta ar putea afecta bunul mers sau rezultatele cercetarii, si nu mai tarziu de momentul in care cercetarea este incheiata. In acest caz persoana vizata trebuie sa isi fi dat in mod expres si neechivoc consimtamantul ca datele sa fie prelucrate in scop de cercetare stiintifica, precum si asupra posibilei amanari a comunicarii prevazute la alin. (3) din acest motiv.
(6) Prevederile alin. (2) nu se aplica atunci cand prelucrarea datelor se efectueaza exclusiv in scopuri jurnalistice, literare sau artistice, daca aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.

Dreptul de interventie asupra datelor
Art. 14.
(1) Orice persoana vizata are dreptul de a obtine de la operator, la cerere si in mod gratuit:
a) dupa caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor a caror prelucrare nu este conforma prezentei legi, in special a datelor incomplete sau inexacte;
b) dupa caz, transformarea in date anonime a datelor a caror prelucrare nu este conforma prezentei legi;
c) notificarea catre tertii carora le-au fost dezvaluite datele a oricarei operatiuni efectuate conform lit. a) sau b), daca aceasta notificare nu se dovedeste imposibila sau nu presupune un efort disproportionat fata de interesul legitim care ar putea fi lezat. (2) Pentru exercitarea dreptului prevazut la alin. (1) persoana vizata va inainta operatorului o cerere intocmita in forma scrisa, datata si semnata. In cerere solicitantul poate arata daca doreste ca informatiile sa ii fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi si de posta electronica, sau printr-un serviciu de corespondenta care sa asigure ca predarea i se va face numai personal. (3) Operatorul este obligat sa comunice masurile luate in temeiul alin. (1), precum si, daca este cazul, numele tertului caruia i-au fost dezvaluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizata, in termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei optiuni a solicitantului exprimate potrivit alin. (2).
Dreptul de opozitie
Art. 15.
(1) Persoana vizata are dreptul de a se opune in orice moment, din motive intemeiate si legitime legate de situatia sa particulara, ca date care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari, cu exceptia cazurilor in care exista dispozitii legale contrare. In caz de opozitie justificata prelucrarea nu mai poate viza datele in cauza.
(2) Persoana vizata are dreptul de a se opune in orice moment, in mod gratuit si fara nici o justificare, ca datele care o vizeaza sa fie prelucrate in scop de marketing direct, in numele operatorului sau al unui tert, sau sa fie dezvaluite unor terti intr-un asemenea scop.
(3) In vederea exercitarii drepturilor prevazute la alin. (1) si (2) persoana vizata va inainta operatorului o cerere intocmita in forma scrisa, datata si semnata. In cerere solicitantul poate arata daca doreste ca informatiile sa ii fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi si de posta electronica, sau printr-un serviciu de corespondenta care sa asigure ca predarea i se va face numai personal.
(4) Operatorul este obligat sa comunice persoanei vizate masurile luate in temeiul alin. (1) sau (2), precum si, daca este cazul, numele tertului caruia i-au fost dezvaluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizata, in termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei optiuni a solicitantului exprimate potrivit alin. (3).

Exceptii
Art. 16.
(1) Prevederile art. 12, 13, ale art. 14 alin. (3) si ale art. 15 nu se aplica in cazul activitatilor prevazute la art. 2 alin. (5), daca prin aplicarea acestora este prejudiciata eficienta actiunii sau obiectivul urmarit in indeplinirea atributiilor legale ale autoritatii publice.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile strict pentru perioada necesara atingerii obiectivului urmarit prin desfasurarea activitatilor mentionate la art. 2 alin. (5).
(3) Dupa incetarea situatiei care justifica aplicarea alin. (1) si (2) operatorii care desfasoara activitatile prevazute la art. 2 alin. (5) vor lua masurile necesare pentru a asigura respectarea drepturilor persoanelor vizate.
(4) Autoritatile publice tin evidenta unor astfel de cazuri si informeaza periodic autoritatea de supraveghere despre modul de solutionare a lor.

Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale
Art. 17.
(1) Orice persoana are dreptul de a cere si de a obtine:
a) retragerea sau anularea oricarei decizii care produce efecte juridice in privinta sa, adoptata exclusiv pe baza unei prelucrari de date cu caracter personal, efectuata prin mijloace automate, destinata sa evalueze unele aspecte ale personalitatii sale, precum competenta profesionala, credibilitatea, comportamentul sau ori alte asemenea aspecte;
b) reevaluarea oricarei alte decizii luate in privinta sa, care o afecteaza in mod semnificativ, daca decizia a fost adoptata exclusiv pe baza unei prelucrari de date care intruneste conditiile prevazute la lit. a).
(2) Respectandu-se celelalte garantii prevazute de prezenta lege, o persoana poate fi supusa unei decizii de natura celei vizate la alin. (1), numai in urmatoarele situatii:
a) decizia este luata in cadrul incheierii sau executarii unui contract, cu conditia ca cererea de incheiere sau de executare a contractului, introdusa de persoana vizata, sa fi fost satisfacuta sau ca unele masuri adecvate, precum posibilitatea de a-si sustine punctul de vedere, sa garanteze apararea propriului interes legitim;
b) decizia este autorizata de o lege care precizeaza masurile ce garanteaza apararea interesului legitim al persoanei vizate.

Dreptul de a se adresa justitiei
Art. 18.
(1) Fara a se aduce atingere posibilitatii de a se adresa cu plangere autoritatii de supraveghere, persoanele vizate au dreptul de a se adresa justitiei pentru apararea oricaror drepturi garantate de prezenta lege, care le-au fost incalcate.
(2) Orice persoana care a suferit un prejudiciu in urma unei prelucrari de date cu caracter personal, efectuata ilegal, se poate adresa instantei competente pentru repararea acestuia.
(3) Instanta competenta este cea in a carei raza teritoriala domiciliaza reclamantul. Cererea de chemare in judecata este scutita de taxa de timbru.

Alegeri Parlamentare 2016

Descarcă aici formatele pentru listele de semnături

Afiliere internațională

European Left

Fiți alături de noi pe Facebook