Partidul Socialist Român (PSR) respinge modul politicianist în care Președintele României, Klaus Iohannes, a trimis Noul Codul Fiscal, liberal 100%, spre reexaminare în Parlament.
„Riscuri”, „vulnerabilități”, „revenirea la o politică fiscal-bugetară prociclică”, „dezechilibre masive în recesiune”, „abordare fiscal-bugetară responsabilă” (!?) sau „neglijarea unor priorităţi bugetare asumate prin consens politic” sunt afirmații mai mult decât adevărate în actualul context economic, social și politic al României, dar, din păcate, ele devin goale de conținut atunci când sunt rostite de Președintele României, mai ales după ce parlamentarii „partidului meu”, adică ai Partidului Național Liberal, l-au votat în unanimitate.
În realitate, Președintele Klaus Iohannis, sperând că la un moment dat va reuși să-și aducă „partidul meu”, PNL, la guvernare, face tot ce-i stă în putință să nu aibă parte de o moștenire care l-ar pune în situația ca nu peste mult timp să urmeze exemplul lui Traian Băsescu, specialist în măriri de impozite și în dijmuiri de salarii și pensii.
Altfel, Partidul Socialist Român (PSR) consideră că Noului Cod Fiscal, de esență liberală, i se pot aduce serioase critici având în vedere că:
- prevede reduceri de impozite și taxe numai pentru cei care obțin venituri mari și foarte mari;
- prevede măriri de taxe și impozite pentru cei cu venituri mici;
- așa zisele reduceri de taxe și impozite, în loc să ajute la crearea unui mediu fiscal mai suportabil, creează posibilitatea scurgerii de capital în afara țării;
- este o lege extrem de stufoasă și ambiguă în exprimare etc.
În concepția Partidului Socialist Român (PSR) noul Cod Fiscal ar fi foarte bun:
- dacă impozitul pe venit și pe proprietate ar fi progresiv;
- dacă taxa pe valoarea adăugată ar fi diferențiată (cote foarte mici pentru bunurile și serviciile de strictă necesitate și cote din ce în ce mai mari pentru bunurile și serviciile de lux);
- dacă taxa pe valoarea adăugată ar fi fost diminuată numai la alimentele produse în România, nu și la cele importate;
- dacă CAS și CASS nu ar fi plafonat (scutirile de la plata CAS și CASS a celor cu venituri foarte mari nu pot fi argumentate);
- dacă reducerea CAS-ului ar fi la angajat și nu la angajator etc.
Numai asemenea solicitări ar putea să-i permită Președintelui Klaus Iohannes să respingă această lege. Altfel, NU are nici o justificare.
Ce fel de președinte poate fi Klaus Iohannes în condițiile în care, pe de o parte, programul electoral al domniei sale pentru președinție anunța asemenea modificări, programul de guvernare al „partidului său ”, PNL, are asemenea prevederi și, mai mult, „parlamentarii săi”, liberalii, au votat în unanimitate acest cod fiscal de esență liberală și, în momentul în care-i sunt satisfăcute toate cererile, el se opune?
Confuzia generală care-l stăpânește pe Președintele Klaus Iohannes este demostrată și de faptul că, în timp ce refuză promulgarea și trimite la Parlament să reexamineze Noul Cod Fiscal, aprobă Noul Cod de Procedură Fiscală (!?).
Partidul Socialist Român ia notă de declarația Președintelui Klaus Iohannes prin care confirmă că și-a mințit propriul electorat și respinge politica ieftină, antiromânească și de proastă calitate a acestuia.
Biroul Executiv Central
al Partidului Socialist Român
21.07.2015